حجاب و عفاف
نوشته شده توسط:علی اکبر علیزاده در موضوع آزاد » حجاب و عفاف | ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۸ | ۰ دیدگاهحجاب تنها گنجی است که تمام نشدنی ست...
حجاب حفاظی است درمقابل تیرهای زهرآگین چشم نامحرم...
مطالب حجاب و عفاف در ادامه مطلب ....
امام علی(ع) در وصیت خویش به امام حسن(ع) فرمود:با پوشش و حجابی که برای همسرانت قرار می دهی،چشم آنان را از حرام و هوس باز دار چرا که حجاب برای آنان ثبات و آرامش بیشتری به ارمغان می آورد.از خروج بی رویه زنان از منزل جلوگیری کن زیرا مفاسد دارد و اشخاص نامطمئن را در خانه بر آنان وارد نکن.نامه31
زن و مرد گر چه در بسیارى از امور اشتراک دارند لیکن امتیازات ویژه اى نیز دارند. یکى از امتیازات مهم آنان اینست که زن موجودى است ظریف و لطیف و زیبا و محبوب. زن دلبر است و مرد دلداده.
زن جاذب است و مرد مجذوب، مرد دوستدار است و زن دوست داشتنى.
حجاب در قرآن
در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد. یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.) جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد. در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.
مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن حجاب در لغت به معنای مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال این کلمه، بیشتر به معنی پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش میدهد که پرده، وسیلهی پوشش است، ولی هر پوششی حجاب نیست؛ بلکه آن پوششی حجاب نامیده میشود که از طریق پشت پرده واقع شدن صورت گیرد. حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است؛ و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود؛ گاهی ممکن است بُعد اول باشد، ولی بُعد دوم نباشد، در این صورت نمیتوان گفت که حجاب اسلامی محقق شده است.
اگر به معنای عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بنامیم، حجاب میتواند اقسام و انواع متفاوتی داشته باشد. یک نوع آن حجاب ذهنی، فکری و روحی است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامی، مانند توحید و نبوت، از مصادیق حجاب ذهنی، فکری و روحی صحیح است که میتواند از لغزشها و گناههای روحی و فکری، مثل کفر و شرک جلوگیری نماید. علاوه بر این، در قرآن از انواع دیگر حجاب که در رفتار خارجی انسان تجلی میکند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصیه شدهاند. هدف و فلسفه حجاب هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، قرب به خداوند است که به وسیلهی تزکیهی نفس و تقوا به دست میآید: إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ (حجرات؛13) بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شماست. -=هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولاً مِنْهُمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُبِینٍ؛ اوست خدایی که میان عرب امّی (قومی که خواندن و نوشتن هم نمیدانستند) پیغمبری بزرگوار از همان قوم برانگیخت، تا بر آنان وحی خدا را تلاوت کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک سازد و کتاب سماوی و حکمت الهی بیاموزد؛ با آن که پیش از این، همه در ورطهی جهالت و گمراهی بودند.=- از قرآن کریم استفاده میشود که هدف از تشریع حکم الهی، وجوب حجاب اسلامی، دستیابی به تزکیهی نفس، طهارت، عفت و پاکدامنی است.
آیاتی همچون: قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى لَهُمْ؛ ای رسول ما مردان مؤمن را بگو تا چشمها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که این بر پاکیزگی جسم و جان ایشان اصلح است. حجاب چشم قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ (نور؛30) ای رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشند. قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛31) ای رسول به زنان مؤمن بگو تا چشمها را از نگاه ناروا بپوشند. حجاب در گفتار نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب گفتاری زنان در مقابل نامحرم است: فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ(احزاب؛32) پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگویید؛ مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است به طمع افتد. حجاب رفتاری نوع دیگر حجاب و پوشش قرآنی، حجاب رفتاری زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونهای راه نروند که با نشان دادن زینتهای خود باعث جلب توجه نامحرم شوند وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ ما یُخْفِینَ مِنْ زِینَتِهِنَّ(نور؛31) و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود. از مجموع مباحث طرح شده به روشنی استفاده میشود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قایل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحای مختلف رفتار، مثل نحوهی پوشش، نگاه، حرف زدن و راه رفتن است. بنابراین، حجاب و پوشش زن نیز به منزلهی یک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حریم ناموس دیگران را دارند.
همین مفهوم منع و امتناع در ریشهی لغوی عفت نیز وجود دارد؛ حجاب و عفت دو واژهی «حجاب» و «عفت» در اصل معنای منع و امتناع مشترکاند. تفاوتی که بین منع و بازداری حجاب و عفت است، تفاوت بین ظاهر و باطن است؛ یعنی منع و بازداری در حجاب مربوط به ظاهر است، ولی منع و بازداری در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت یک حالت درونی است، ولی با توجه به این که تأثیر ظاهر بر باطن و تأثیر باطن بر ظاهر، یکی از ویژگیهای عمومی انسان است؛ بنابراین، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و بازداری باطنی انسان، تأثیر و تأثّر متقابل است؛ بدین ترتیب که هرچه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، این نوع حجاب در تقویت و پرورش روحیهی باطنی و درونی عفت، تأثیر بیشتری دارد؛ و بالعکس هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر در مواجهه با نامحرم میگردد. حجاب زنان سالمند قرآن مجید به شکل ظریفی به این تأثیر و تأثّر اشاره فرموده است. نخست به زنان سالمند اجازه میدهد که بدون قصد تبرّج و خودنمایی، لباسهای رویی خود، مثل چادر را در مقابل نامحرم بردارند، ولی در نهایت میگوید: اگر عفت بورزند، یعنی حتی لباسهایی مثل چادر را نیز بر ندارند، بهتر است. وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتِی لا یَرْجُونَ نِکاحاً فَلَیْسَ عَلَیْهِنَّ جُناحٌ أَنْ یَضَعْنَ ثِیابَهُنَّ غَیْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِینَةٍ وَ أَنْ یَسْتَعْفِفْنَ خَیْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.(نور؛60) علاوه بر رابطهی قبل، بین پوشش ظاهری و عفت باطنی، رابطهی علامت و صاحب علامت نیز هست؛ به این معنا که مقدار حجاب ظاهری، نشانهای از مرحلهی خاصی از عفت باطنی صاحب حجاب است.
البته این مطلب به این معنا نیست که هر زنی که حجاب و پوشش ظاهری داشت، لزوماً از همهی مراتب عفت و پاکدامنی نیز برخوردار است. آیا حجاب مانع همه بزهکاری های اجتماعی است؟ با توجه به همین نکته، پاسخ این اشکال و شبههی افرادی که برای ناکارآمد جلوه دادن حجاب و پوشش ظاهری، تخلفات بعضی از زنان با حجاب را بهانه قرار میدهند آشکار میگردد؛ زیرا مشکل این عده از زنان، ضعف در حجاب باطنی و فقدان ایمان و اعتقاد قوی به آثار مثبت حجاب و پوشش ظاهری است و قبلاً گذشت که حجاب اسلامی ابعادی گسترده دارد و یکی از مهمترین و اساسیترین ابعاد آن، حجاب درونی و باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی برخوردار میکند؛ و اساساً این حجاب ذهنی و عقیدتی، به منزلهی سنگ بنای دیگر حجابها، از جمله حجاب و پوشش ظاهری است؛ زیرا افکار و عقاید انسان، شکل دهندهی رفتارهای اوست. البته، همانگونه که حجاب و پوشش ظاهری، لزوماً به معنای برخورداری از همهی مراتب عفاف نیست، عفاف بدون رعایت پوشش ظاهری نیز قابل تصور نیست.
نمیتوان زن یا مردی را که عریان یا نیمه عریان در انظار عمومی ظاهر میشود عفیف دانست؛ زیرا گفتیم که پوشش ظاهری یکی از علامتها و نشانههای عفاف است، و بین مقدار عفاف و حجاب، رابطهی تأثیر و تأثّر متقابل وجود دارد. بعضی نیز رابطهی عفاف و حجاب را از نوع رابطهی ریشه و میوه دانستهاند؛ با این تعبیر که حجاب، میوهی عفاف، و عفاف، ریشهی حجاب است. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند، ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این حجاب، تنها پوسته و ظاهری است. از سوی دیگر، افرادی ادعای عفاف کرده و با تعابیری، مثل «من قلب پاک دارم، خدا با قلبها کار دارد»، خود را سرگرم میکنند؛ چنین انسانهایی باید در قاموس اندیشهی خود این نکتهی اساسی را بنگارند که درون پاک، بیرونی پاک میپروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن میوهی ناپاکِ بیحجابی نخواهد شد .
هنگامیکه مرد با زنى ازدواج می کند مى خواهد تمام خوبیها و زیبائیهاى این موجود ظریف را در انحصار خویش ببیند. زنى را دوست دارد که زیبائیها، دلبریها و طنازیها، شوخیها و خوشمزه گیها، و همه چیزش را در انحصار شوهرش قرار دهد و نسبت به مردان بیگانه جداً اجتناب نماید. مرد بسیار غیور است و نمى تواند تحمل کند که مرد بیگانه اى به همسرش نگاه کند یا با او در ارتباط و آمیزش باشد، بگوید و شوخى کند و بخندد و چنین عملى را تجاوز به حق مشروع خویش می داند. و از همسرش انتظار دارد که با رعایت پوشش و حجاب اسلامى و با تقیّد به ضوابط شرعى و قوانین اخلاقى و با حفظ متانت و حجب و حیاء اسلامى شوهرش را در این خواسته مشروع کمک و یارى نماید. هر مرد مؤمن و غیورى چنین خواسته اى را دارد.
اگر همسرش به این وظیفه اسلامى و اجتماعى عمل کرد او نیز با آرامش خاطر زندگى می کند و براى تأمین نیازمندیهاى خانواده اش تلاش می نماید و بر محبتش اضافه می گردد. و همین صفا و محبت سبب می شود که او نیز به زنان بیگانه بى توجه باشد. اما اگر مرد مشاهده کرد که همسرش تقیدى به حجاب و پوشش اسلامى ندارد و زیبائیهایش را در معرض دید مردان بیگانه قرار می دهد و با آنها نیز در ارتباط و تماس است شدیداً ناراحت می شود زیرا حق انحصارى خویش را تضییع شده و در معرض دید دیگران مى بیند. و مسؤولیت این امر را برعهده همسرش مى داند. چنین مردى همواره پریشان خاطر و بدبین است. محبت و صفایش نسبت به خانواده تدریجاً کم می شود. بنابراین صلاح جامعه و بانوان در این است که پوشیده و محجوب باشند و متین و بدون آرایش از منزل خارج شوند و زیبائیهاى خودشان را در معرض دید همگان قرار ندهند. رعایت حجاب یک وظیفه اسلامى است. خدا در قرآن مى فرماید: به زنان مؤمن بگو: از مردان بیگانه چشم بپوشند. و فروج و اندام خویشتن را از نگاه دیگران محفوظ بدارند، و محل زیبائیها و زینتهاى خویش را براى اجانب آشکار نسازند، مگر آنچه را که طبعاً آشکار است (مانند صورت و دستها) و روسریهاى خودشان را بر سینه ها بیندازند (تا خوب پوشیده شود) و زینت و جمالشان را جز براى شوهر و پدر و پدر شوهر و پسران خود و پسران شوهر، و برادران و فرزندان برادر و فرزندان خواهر... آشکار نسازند. آرى رعایت حجاب و پوشش اسلامى از جهات مختلف به نفع بانوان است: 1- بهتر مى توانند مقام و منزلت و ارزش وجودى خودشان را در اجتماع محفوظ بدارند، و خویشتن را از معرض دید چشمهاى بیگانگان نگه دارند. 2-بانوان با رعایت پوشش اسلامى بهتر مى توانند مراتب وفادارى و علاقه خودشان را نسبت به همسرشان به اثبات رسانند و در آرامش و صفا و گرمى خانواده کمک نمایند و از به وجود آمدن بدبینى و اختلافات و مشاجرات جلوگیرى به عمل آورند.
در یک کلام، بهترمى توانند دل شوهر را به دست آورند و جایگاه خویش را تثبیت نمایند. 3-با رعایت حجاب اسلامى جلو چشم چرانیها و لذت جوئیهاى غیر مشروع بصرى مردان بیگانه را می گیرند و بدین وسیله از اختلافات و بدبینی هاى خانواده ها مى کاهند و به استحکام و ثبات و آرامش آنها کمک می نمایند. 4-با رعایت پوشش اسلامى بهترین کمک را به نسل جوان و مردان مجردى که امکان ازدواج ندارند انجام می دهند و از فسادها و انحرافها و ضعف اعصابهاى جوانان که نتائج سوئش در نتیجه عاید خود بانوان خواهد شد جلوگیرى می کنند. 5-اگر همه بانوان حجاب اسلامى را کاملاً رعایت نمایند، هرزنى که همسرش از منزل خارج می شود اطمینان دارد که در برابر بد حجابیهاو طنازیها و خودنمائیهاى زنان کوچه و بازار قرار نمی گیرد-تا دلش راببرند و از محبت و علاقه اش نسبت به خانواده بکاهند. آرى اسلام چون از آفرینش ویژه زن آگاه است و او را یک رکن مهم اجتماع میداند که نسبت به صلاح و فساد جامعه نیز مسؤلیت دارد، از او مى خواهد که در انجام این مسؤلیت بزرگ فداکارى نماید و با رعایت حجاب اسلامى از مفاسد و انحرافهاى اجتماعى جلوگیرى کند و در ثبات و آرامش و عظمت ملت خویش بکوشد. و یقین بداند که در انجام این مسؤولیت بزرگ الهى بهترین پاداش را از خداوند بزرگ دریافت خواهد نمود.
خانم گرامى! اگر به آرامش و ثبات خانواده و اعتماد و اطمینان شوهرت علاقه دارى، اگر به مصالح واقعى جامعه بانوان مى اندیشى، اگر به سلامت روانى جوانان و جلوگیرى از انحراف و لغزش آنان فکر مى کنى، اگر مى خواهى بانوان را از معرض چشم چرانى بیگانگان و فریب دادن و به انحراف کشیدن آنان نجات دهى، و اگر مى خواهى رضایت خدا را جلب کنى و یک مسلمان مؤمن و فداکار باشى، پوشش و حجاب اسلامى را همواره رعایت کن. و زیبائیها و آرایش خودت را در معرض دید بیگانگان قرار نده. گر چه در داخل منزل و با خویشان نزدیک باشد. داخل منزل و خارج آن، در مجالس مهمانى و در خارج فرقى ندارد. برادر شوهر، پسربرادر شوهر، شوهر خواهر شوهر، شوهر خواهر خودت شوهر عمه ات، شوهر خاله ات، پسر عمه ها، پسر دائیها، همه اینها به تو نامحرم هستند واجب است حجاب اسلامى را رعایت کنى گر چه در منزل خودتان یا در مجلس مهمانى باشید. اگر نسبت به اینها حجاب را رعایت نکنى هم مرتکب گناه می شوى هم شوهرت را قلباً ناراحت می کنى. ممکن است شوهرت بر زبان نیاورد ولى یقین داشته باش که ناراحت می شود و به صفا و صمیمیت خانوادگى شما لطمه وارد می گردد. اما نسبت به محارم مانند، پدر شوهر و پدر خودت برادر خودت، فرزندان برادر، فرزندان خواهر، رعایت حجاب لازم نیست. لیکن تذکر این نکته لازم است که بهتر است نسبت به اینها هم تا حدى حریم قائل شوى. و آرایش کرده و با لباسهائى که براى شوهرت مى پوشى، نزد اینها نیز ظاهر نشوى. گر چه شرعا جایز باشد. زیرا اکثر مردها حتى در این موارد ناراحت می شوند، و حفظ اعتماد و آرامش قلبى آنها لازم و مفید است و براى بقاء و ثبات و آرامش خانواده سودمند می باشد
-
توزیع لوازم التحریر
۰۹ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۷ -
جشن پایان سال کلاس ششمی ها
۰۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۳ -
ماه محرم
۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۵۳ -
مراسم سلام فرمانده
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۷ -
جشن الفبای پایه های اول
۰۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱ -
آموزش بهداشت دهان و دندان
۰۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۲
- درخت موضوعات
- سال تحصیلی 1401-1400
- سال تحصیلی 1400-99
- سال تحصیلی 99-98
- فعالیتهای سال تحصیلی 98-97
- داستانها و حکایات شیرین
- تقویم پرورشی
- کانونهای فرهنگی تربیتی شهرستان
- آموزش کار با نرم افزارها
- حوزه پرورشی شهرستان
- سال تحصیلی97-96 شاهد نهم دی
- نرم افزارهای رایگان
-
فعالیتهای پرورشی دبستان شاهد نهم دی 95-94
- رتبه برتر جشنواره ریاضی خیام
- نمایش فیلمهای جشنواره رشد
- جشنواره راویان جوان انقلاب
- نتایج مسابقات قرآن و معارف اسلامی
- جشن نیکوکاری
- مسابقه کتابخوانی مرحله شهرستان
- جلسه شورای دانش آموزی اسفند ماه
- جشنواره سرود مدارس شهرستان
- مسابقات قرآن و معارف مرحله آموزشگاه
- برگزاری کلاس خوشنویسی
- مسابقات احکام مرحله شهرستان
- آزمون ریاضی خیام
- محفل انس با قرآن کلاس پنجم
- مسابقات شطرنج آموزشگاهها
- جشن انقلاب
- مسابقات دو میدانی مدارس ابتدایی شهرستان
- 12 بهمن و ورود حضرت امام ره
- جلسات آموزش خانواده
- مسابقات مینی والیبال
- روز هوای پاک
- مسابقات فرهنگیان شهرستان
- عملکرد مدارس شاهد تربت حیدریه
- بازدید از کانون پرورش فکری کودکان
- مراسم هفته سلامت
- جشن الفبای پایه اول و پایان دوره پایه ششم
- دانش آموزان برتر حوزه پرورشی
- تجلیل از دانش آموزان برتر حوزه پرورشی
- اردوی نیشابور
- همایش سفیران سلامت
- روز معلم
- اردوی دانش آموزان دوره دوم
- نتایج دست نوشته های طلایی
- اردوی دانش آموزان دوره اول
- نتایج مسابقه علمی بسیج
- تست قند خون همکاران
- دیدار با پدران آسمانی
- نتایج مسابقات فرهنگی هنری رشته های گروهی
- نتایج مسابقات فرهنگی هنری ( انفرادی )
- برگزاری کارگاه سلامت و تندرستی
- هفته مشاغل
- مرکز جامع شهیدپژوهی در تربت حیدریه راهاندازی شد
- نمایشگاه مواد بازیافتی
- جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
- اختتامیه مسابقات فرهنگی هنری و معارف اسلامی سال گذشته
- توزیع لباس فرم
- برنامه های دهه اول محرم
- یوم الله 13 آبان
- حلقه صالحین
- انتخابات شورای دانش آموزی
- بر نامه های اجرایی هفته تربیت بدنی
- برنامه های هفته بهداشت روان
- مراسم روز هفتم محرم
- احلی من العسل
- جشن قرآن پایه اول و دوم
- تجلیل از دانش آموزان برتر شاهد و ایثارگر
- مسابقه کاراته آموزشگاهها
- رو نمایی از سرود اختصاصی دبستان
- جشن هفته ملی کودک
- جشنواره باد بادک ها
- نماز جماعت
- همیاران پلیس و هفته نیروی انتظامی
- جشن عاطفه ها
- نتایج استعدادهای درخشان
- پذیرفته شدگان نمونه دولتی
- مدیر نمونه مدارس شاهد استان
- آموزش اطفاء حریق
- مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن ، اذان و حفظ
- نماز جماعت و حلقه صالحین
- یادواره شهدای نهم دی شهرستان
- اهدای جوایز به دانش آموزان برتر حوزه پرورشی
- کارگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی
- غربالگری نا هنجاری استخوان
- کسب مقام اول مسابقات فوتسال شهرستان
- جلسه شورای پرورشی
- مسابقه احکام مرحله آموزشگاه
- محفل انس با قرآن
- شرکت در جنگ جوانه ها
- پایگاه تغذیه سالم و جشنواره غذا
- واحد مشاوره
- مانور سراسری زلزله
- تربیت بدنی
- آموزش ایمنی در مقابل زلزله
- جلسات شورای دانش آموزی
- دانش آموزان برتر مهر و آبان
- برنامه های هفته کتاب و کتاب خوانی
- مراسم افتتاح طرح وارنیش فلوراید در شهرستان
- پروژه مهر
- آرشیو برخی از فعالیتهای پرورشی سه ماهه اول سال تحصیلی 93-92
- موضوع آزاد
- آرشیو برخی از فعالیت های پرورشی سه ماهه دوم ,سوم 92-91
- درس و فعالیت های پرورشی
- متوسطه
- راهنمایی
- ابتدایی
- تشکل های دانش آموزی
-
سال تحصیلی 96-95 دبستان پسرانه شاهد نهم دی
- جشن نیکوکاری
- حلقه صالحین 1
- مسابقه احکام مرحله آموزشگاه
- مدرسه مروج سلامت
- مسابقات قرآن و معارف مرحله آموزشگاه
- آزمون سنجش
- حلقه صالحین پایه ششم
- بازدید از کارخانه قند
- طرح وارنیش فلوراید
- مانور زلزله
- جنگ جوانه ها
- نماز جماعت 2
- یادواره شهدای نهم دی
- حلقه صالحین همکاران خانم
- تست قند خون همکاران
- طرح اهدای کتاب
- زنگ معرفی یک کتاب خوب
- زنگ کتاب و کتاب خوانی
- جلسه پیشگیری پدیکلوز
- جلسه شورای دانش آموزی
- برگزاری مسابقات ورزشی
- بازدید از مزرعه مکانیزه
- افتتاحییه المپیاد درون مدرسه ای
- جلسه مربیان و معاونین پرورشی
- توزیع شیر مدارس
- پیشگیری از آسیب های اجتماعی
- برگزاری مسابقات شنا دهه فجر
- غبار روبی گلزار شهدا
- بازدید از نمایشگاه کتاب
- مراسم تجلیل از مربیان و معاونین پرورشی
- رتبه های برتر مسابقات قرآنی
- مسابقات قرآن و معارف اسلامی شهرستان
- تجلیل از دانش اموزان شاهد و ایثارگر
- راهپیمایی 22 بهمن
- مسابقات رشته احکام شهرستان
- برنامه یاوران انقلاب
- آموزش عملی نماز پایه دوم
- بازدید از موزه مردم شناسی
- 12 بهمن و ورود حضرت امام (ره)
- نمایشگاه مواد بازیافتی
- آزمون پیشرفت تحصیلی شاهد
- برنامه تفریحی شنا
- بزرگداشت یاد و خاطره آتش نشانان شهید
- روز هوای پاک
- بازدید ریاست اموزش و پرورش نیشابور
- بسیج ملی تغذیه سالم
- قهرمانی تیم والیبال دبستان
- حلقه صالحین پایه ششم
- معاینه تا هنجاریهای اسکلتی
- جلسه بهداشت یاران
- اردوی پایه های چهارم پنجم
- همایش سفیران سلامت
- کسب مقام دوم رشته ترتیل شهرستان
- جلسات مشاوره تربیتی
- پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری
- قهرمانی مسابقات شنای مدارس
- مقام دوم مسابقات شطرنج
- جلسه هم اندیشی مراقبین بهداشت
- دیدار با پدران آسمانی
- نتایج مسابقات فرهنگی هنری
- تقدیر از برترین های آزمون علمی بسیج
- برنامه های هفته سلامت
- مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر
- حفظ ملی قرآن
- رتبه اول استانی آزمون ریاضی خیام
- رتبه کشوری کاراته صدرا پیر احمدی
- دانش آموزان برتر حوزه پرورشی و پذیرفته شدگان مدارس نمونه و تیزهوشان
- جشن الفبای پایه اول و پایان سال پایه ششم
- جشن قرآن پایه سوم
- جشن نیمه شعبان
- اردوی نیشابور
- طرح وارنیش فلوراید
- اردوی دانش آموزان دوره اول
- جشنواره سرود مدارس
- جشن شکوفه ها
- بزرگداشت روز 13 آبان
- روز هشتم محرم
- صبحگاه مشترک واحد مقاومت
- کوهپیمایی دانش آموزان
- بازدید از هلال احمر
- برنامه های هفته تربیت بدنی
- بازدید از سازمان انتقال خون
- انتخابات شورای دانش آموزی
- برنامه صبحانه سالم
- جشن قرآن
- جشنواره بادبادکها
- نماز و قرآن
- کلاس قرآن
- حضور مسئولین در روز اول سال تحصیلی
- عزاداری محرم 2
- بازدید از آتش نشانی
- نماز جماعت
- روز سالمندان
- عزاداری محرم
- اولین جلسه شورای معلمان
- همیاران پلیس
- جشن عاطفه ها
- اختتامیه مسابقات قرآن و فرهنگی هنری
- بزرگداشت هفته دفاع مقدس
- جلسه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی
- بدون موضوع
نرم افزار های مورد نیاز
دانلود Winrar
23 مهر 1398ورژن: 5.80 Beta 3دانلود Opera
23 مهر 1398ورژن: 64.0.3417.54دانلود KMPlayer
23 مهر 1398ورژن: 4.2.2.32دانلود فایرفاکس
23 مهر 1398ورژن: 70.0دانلود گوگل کروم
20 مهر 1398ورژن: 77.0.3865.120دانلود واتس اپ
20 مهر 1398ورژن: 2.19.298دانلود اینستاگرام
20 مهر 1398ورژن: 117.0.0.0.85دانلود فلش پلیر
15 مهر 1398ورژن: 32.00.270دانلود Skype
15 مهر 1398ورژن: 8.53.0.85دانلود TeamViewer
15 مهر 1398ورژن: 14.6.4835نرم افزار مدیریت پسورد
25 شهریور 1398ورژن: 2.43دانلود VLC
13 شهریور 1398ورژن: 3.0.8دانلود Avast! Internet Security
5 فروردین 1398ورژن: 19.3.2369 (Build 19.3.4241.404)دانلود فتوشاپ CC
4 اسفند 1397ورژن: 2019 20.0.3.24950دانلود Adobe Reader
21 شهریور 1397ورژن: XI 11.0.22دانلود تلگرام
18 شهریور 1397ورژن: 4.9.1دانلود Sygic سایجیک
3 بهمن 1396ورژن: 17.3.11دانلود رهیاب OsmAnd
3 بهمن 1396ورژن: 2.8.2دانلود نقشه آفلاین ایران + سخنگو فارسی
3 بهمن 1396ورژن: v7.1.17.50دانلود مسیریاب MapFactor
3 بهمن 1396ورژن: 3.0.125دانلود منیجر IDM
1 بهمن 1396ورژن: 6.30 Build 6دانلود Kaspersky
4 مرداد 1396ورژن: 17.0.0.611.0.184.0.DC.21.03دانلود آفیس 2016
11 تیر 1396ورژن: آپدیت may 2017دانلود فتوشاپ CS6
4 تیر 1395ورژن: 13.1.2دانلود آنتی ویروس Dr.Web
16 خرداد 1395ورژن: 11.0.3.5270دانلود ویندوز 7
29 بهمن 1393ورژن: SP1 Feb 2015دانلود Windows 8.1
6 مرداد 1393ورژن: 8.1دانلود Winamp
1 تیر 1393ورژن: 5.666دانلود AutoCAD
3 اردیبهشت 1393ورژن: 2015 J.51.0.0دانلود آفیس 2013
26 اسفند 1392ورژن: SP1 SE v15.0.4569
نظرات
ارسال نظر